piatok 15. novembra 2013

Novembrový Londýn I.

      V pondelok sme sa s manželom vrátili z Londýna, v ktorom sme prežili zaujímavý víkend ... Keďže som dobrala antibiotiká hodinu pred odletom lietadla, bolo mi jasné, že pre mňa zaujímavý bude tak či tak :) Našťastie som to zvládla a ostali krásne spomienky ...

      Londýn nás nešetril. Za 2,5 dňa nám ponúkol aj klasické sychravé londýnske počasie a dážď, aj reklamné belasé nebo, hlučné davy turistov (ešte objemnejšie vzhľadom na Rememberance day), aj romantiku tichých prímestkých častí.

Pri výstupe z metra nás v sobotu ako prvý privítal Big Ben ...

Elizabeth Tower  - Big Ben

Parlament z Westminsterského mosta
Rad do katedrály Westminsterského opátstva sme zvládli asi za 10 minút - neviem, či vzhľadom na dážď alebo doobeňajšiu hodinu. Išlo to naozaj rýchlo.

Westminsterská katedrála

Londýnske počasie pred Westminsterským opátstvom
Celé okolie opátstva bolo zaplavené malými krížikmi pri príležitosti Rememberance Day, ktorý sa oslavuje v novembrovú nedeľu najbližšiu k 11.11.

... Rememberance Day - pripomienka padlých v 1. sv. vojne

Každý krížik niesol vlastný odkaz ...
V katedrále Westminsterského opátstva sa nesmie fotiť, na nádvoriach ale áno.

Veľké nádvorie

Malé nádvorie

Jedna z chodieb okolo veľkého nádvoria

Pohľad cez veľké nádvorie na katedrálu
Keď sme vyšli z katedrály a podarilo sa mi zachytiť červený autobus pod Big Benom - aká som len bola šťastná ... :) Naivná radosť neznalých, čo sú prvýkrát v Londýne :D  Do 24h som pochopila, že sa mám radovať, keď sa podarí fotka pamiatky bez červeného autobusu či londýnskeho taxíka :D

Proste Londýn :)
Napriek dažďu sme sa vybrali po ulici Whitehall peši k Trafalgarskému námestiu.

Telefónna búdka  na ulici Whitehall
David Cameron nás nečakal, zabudli sme sa ohlásiť :) ... škoda, čaj by mi už bodol a bolo po 12 tej - všetky puby i reštaurácie zaplnené do posledného miestečka ...

Vchod na Downing Street, dobre strážený

Whitehall - a všadeprítomné londýnske autobusy ...

Vchod do budovy Horse Parade z Whitehall ... neverila som, že kôň je živý, ale bol :)
Trafalgar square bol taký šedivý a pochmúrny, že z Nelsonovho monumentu na fotkách bola len šedá škrna ... preto vám až na budúce ukážem Nelsona z nedele - mal viditeľne lepšiu náladu :)

Národná galéria na Trafalgarskom námestí

Trafalgar square od Národnej galérie (Nelson je len od zadu :))
Vstup do Národnej galérie je bezplatný, tak sme zabehli okuknúť Van Gogha, Da Vinciho, Botticelliho i Michelangela ...ale zapôsobili na nás zmiešaným dojmom. Všetky obrazy boli také žiarivé a krikľavé, až neuveriteľné, že by to boli originály.

Jediný žiarivý bod na námestí :)
Po Regent Street sme sa dostali na námestie Piccadilly Circus a potom na Oxford Street.

Námestie Piccadilly Circus s Erosom a svetelnými reklamami

Eros - tiež toho veľa neukázal ..

Na Oxford Street už boli výpredaje, pred obchodmi stáli rady a ulica bola preplnená ... neviem si ju predstaviť v lete.

Oxford Street - nákupné šialenstvo

Bicykle - narazíte na ne všade ...

Darčeky ďeťom boli nakúpené, čakala nás len zábava v múzeu voskových figurín Madame Tussauds ... a fakt tie peniaze stáli za to. Dobre nám náš synček poradil, že tam máme ísť ... dokonca aj David Cameron nás už prijal - a privítal nás už pred dverami :)

Lady Di ... prekvapilo ma, aká bola vysoká ...

David Cameron
Po oddychu na izbe ma ešte manžel vytiahol na nočnú prechádzku k Millenium bridge.

Katedrála sv. Pavla
Brezy pred Tate Modern boli úžasné - ale z múzea v tme nebolo vidieť ani tehlu ...

Brezy pred múzeom moderného umenia Tate Modern
A večer zasa čajík a pohoda na izbe ...  rýchlovarná kanvica a čaj bola pre mňa požehnaním,  tieto londýnske zvyky by som prijala aj v našich hoteloch ...

Izba horela Mercure London Bridge

Nabudúce vás čaká nedeľa i pondelok - tak dovidenia v Londýne :)

Pokračovanie: Novembrový Londýn II.
                                                                                 Marta

10 komentárov:

  1. dovidenia....asi všade tam som bola a ešte mnoho krásnych miest a čo London Eye? aj tam som bola aj v Harrods...čakám a teším sa na prehliadku..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka ďakujem za zastaveniea milé slová :)
      Jasné, bude ešte - určite nie všetko, kde si bola, ale možno aj niečo nové, kde si nebola - ale bol to krátky čas a veľmi skoro sa stmivalo, čo bola škoda ... a hádam WizzAir neprestane lietať z Košic do Londýna a ešte bude príležitosť :)

      Odstrániť
  2. Pekný výlet...a ja, že prečo sa tu dlhšie nič nedeje a ty sa "túlaš" namiesto šitia :-) Ala

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alenka ďakujem za nakuknutie ... naozaj šijem menej a nie je to len tým túlaním, ale aj tým zdravím, nejak s tými baktériami neviem zatočiť - tak ako túto jeseň ma ešte nepotrápili ... ale nie je to zasa na depky - ja som aj niečo šila, ale nemôžem zverejniť, to už až Ježiško dovolí :)

      Odstrániť
  3. waaau, my tiež otálame, či ísť a na koľko .. 2-3dni je fakt krátko .. v lete tam nie sú žiadne rady (pred obchodmi), vlastná skúsenosť .. som zvedavá, aké zákutia odhalíš, či som tam bola.. teším, vicky

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :) ... a my sme si mysleli, aký super termín, mimo sezóny, a ono to bol možno víkend, keď bolo v Londýne najviac ľudí v priebehu roka :D Veru ďakujem za info, človek sa učí celý život ... a tá doba pobytu je daná viacerými faktormi, ktoré ťažko ovplyvniť - cenami leteniek, ubytka, možnosťami vybaviť babku k deťom ... aj keď to bolo krátko na spoznanie Londýna, naozaj sme zresetovali a o to išlo :) A Londýn neujde :) Keď už ho trochu poznám, je pre mňa zaujímavejší ... držím palce, aby vám vyšiel, hneď by som sa veru tešila na nejaké iné zážitky :)
    Ďakujem krásne za zastavenie i komentár !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Misel to být náročný víkend, ale asi krásný! A nádherná cestopisná reportáž!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ďakujem za zastavenie a všetky pochvaly :) Že bol víkend naozaj veľmi náročný sa snažím pri čajíku zabudnúť - hádam po poslednom zakašlaní už ostane len to pekné :):):)

      Odstrániť
  6. Marti, tak jsem si u tebe hezky zavzpomínala - hned bych letěla...je to úžasné město!
    A máš pravdu, ta konvice v hotelových pokojích, to je táák milé!
    Příjemnou sobotu přeji, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka si strašne milá - mňa Tvoje články z výletov tak napĺňajú, že som rada, že som mohla aspoň trochu splatiť ... pa a krásny víkend :)

      Odstrániť